poniedziałek, 8 kwietnia 2019

NOWE LOTNISKO W ISTAMBULE...

Z dniem 5 kwietnia rozpoczęla się wielka przeprowadzka Lotniska Ataturka w nową lokalizację, gdzie jak dla mnie ptaki zawracją( i faktycznie nowe lotnisko zostało zbudowane wbrew protestim ekologów w dużej bliskości do węzła przelotowego ptaków) i psy tyłkami szczekają.
Dziś tureckie Bloomberg podało, że transfer się zakończył. Trwał krócej niż liczenie głosów po wyborach do Samorządów 🤣🤣
W ciągu 1 dnia przewieźli 1000 ton materiałów.

Jak gazeta Bloomberg US podała wczoraj w jednym ze swoich artykułów, to Nowe Lotnisko Istambuł zajmuje większą powierzchnię niż Manhattan :)

Ponieważ wszystkie loty wykupione przed przeniesieniem z Ataturka z automatu są przekierowywane na Nowe Lotnisko to tylko należy współczuć wszystkim którzy zostali wkręceni w tą machinę lotniskową.

zdjecie z internetu autor mi nieznany.

Kompletnie nie przygotowane sa drogi. Nawet Taksówkarze narzekali kilka miesięcy temu na to jak to będzie. Jeszcze niech śnieg zimą spadnie i wszyscy spać będą na lotnisku. Wyjazd z niego raczej będzie niemożliwy.Cała infrastruktura dróg jest do bani.

Co raz to ktoś z mych znajomych po fachu pisze z czym na Nowym Lotnisku trzeba się  zmierzyć.
Serio to nie jest zabawne.
Służba porzadkowa tzw . NIEBIESKIE KAMIZELKI, okazuje się, że nie są przeszkoleni z tego co w jakim kierunku się odbywa. Gdzie jest terminal odlotów na rejsy regionalne a gdzie na zagraniczne. Jak się  kto pomyli to się nachodzi. Brakuje tego i tamtego.

Ja swierdziłam dziś, że jak będę  chciała nabić kilometrów na mój telefon na spacer pod dachem to to lotnisko bedzie dla mnie w sam raz. Bo póki  co nie ma tam nawet wózków golfowych czy meleksów, żeby starszych ludzi albo niepełnosprawnych przewieść z terminala na parking.  Tia bo nie ma go w pobliżu i trzeba i tam dotuptać.

TRANSPORT :

Można wsiąść gdzieś przed terminalem na autobus w kierunku którym chce się jechać. Jazda to średnio 1.15 autobusem zwanym HAVAIST ...koszt za przejazd to ok 3 euro ale gotówką nie można płacić  tylko trzeba mieć akbil albo Karte Istanbul i nią zapłacić.SZCZERZE NIE MAM WIADOMOŚCI CZY JEST TAM JAKIŚ PUNKT SPRZEDAŻY KART W TEJ CHWILI. Podobno jakiś automat  jest.

Jeżeli nie HAVAIST to TRANSFER PRYWATNY :tu można kontaktować się ze mną to pomogę albo ze swoim hotelem czy ma transfer w opcji. Może być choć wątpię, że na to lotnisko w tej chwili jakikolwiek hotel ma transfer.

Trasa Lotnisko na Stare Miasto to średnio 70 km. Droga podobno koszmarna.Zupełnie nie mieli na uwadze turystów. Co to wiele mówić.

TAKSÓWKI : za Ubera kara jeżeli ktoś  wsiądzie i dla kierowcy i dla pasażera.Takie racje wywalczyli sobie tutejsi taksówkarza. TAKSÓWKI uwaga bo oszukują a teraz na takiej trasie to nawet nie chce myślec. Jest taka aplikacja ITaksi to jak ją się ściągnie to można zamówić taksówkę przez nia przez Internet. To ma się gwarancję, że się na liczniku pojedzie i nie na około.Preceder cyganionych jazd jest w Istambule zaawansowany.

Ok...to tyle ode mnie. Post powstał na prośbę mego "brata na życzenie" Bogusia.
Sam miał trochę problemów na starym lotnisku bo nikt tam po niemiecku nie mówił. Niestety. Moją Mamę ja zawsze asekuruję. Bałabym się, że mi się zgubi...a Ona to bezcenna jest :🥰🥰

🚦🙈🚍🎢🚵‍♀️🚵‍♂️👨‍👩‍👧‍👧🤳👆🛫✈✈🛬✈✈👍🙂




Brak komentarzy: