czwartek, 17 września 2020

ŻYCIE WG NIKI :) GDY KORONA PANUJE

Nie jest nam łatwo przystosować się do nowych  zasad życia w pandemii. 
Świat mój skurczył się do
  czterech i ścian i okien od połowy marca do początków czerwca
Nie miałam wiele do roboty prócz czytania i sprzątania oraz zakupów. Wyjscie w 
kawarantannie na dłuższą chwilę było nie do pomyślenia i  najdalej 100 m do sklepu. 

Co chwilę coś nowego podawali i straszyli jak mogli. Restrykcje korona wprowadzano zawsze w nocy, by ludzi wziąć z zaskoczenia. Czekałam z utęsknieniem na moment gdy pozwolą nam wychodzić. Dla osób plus 65 i do 20 lat obowiązywał całkowity  zakaz wychodzenia na ulicę . Dziś tj. 17/09 nie wolno ludziom plus 65 wychodzić wogóle. Za to my musimy przestrzgać obowiązku stałego noszenia masek oraz podróży z kodem HES . Ten kod wymagany jest tylko od obywateli tureckich, upoważnia do podróży na terenie Turcji poza miejscem zamieszkania i obrębem województwa. Bez numeru HES nie wsiądziemy do autobusu ani do samolotu. Wszędzie pierwsze chcą zobaczyć nr HES. Nie wiem w czym to ma nam pomóc. Pewnie w śledzeniu nas ale po co ? Mam i ja  taki nr HES, który z racji mego zawodu aktywuję co 45 dni i trzymam w notatkach, Ten numer by go użyć w podróży powrotnej musi być aktywny nie mniej niż 7 dni przed planowanym powrotem.

MASECZKI czy konieczne czy nie nakaz noszenia na ulicach jest a i do  muzeów też nie wpuszczają bez. Upominają ochraniarze, policja i żandarmeria, obcy ludzie w środkach lokomocji zwracają sobie nawzajem uwagę. Ja dorobiłam się materiałowych maseczek do ciągłej wymiany.Istna rewia mody. z Myślą o moich turystach mam nawet maskę z fragmentrm mapy Świata a na niej EUROPA i Polska i Turcja, Litwa, Niemcy.
 Żle toleruję długotrwałe noszenie tej samej maski. Mam wrażenie , że mój mózg panicznie potrzebuje tlenu.
W autokarach  za kierowcą  nie wolno nikomu siedzieć a koło mnie nigdy się nie godzę na towarzystwo, chyba, że w bardzo wyjątkowych sytuacjach ale nie na długo. 
Higena pracy jest bardzo istotna.

W autokarze kilkakrotnie w ciągu dnia upominam, że jeżeli nie ma miedzy nami dystansu i nie jesteśmy rodziną, to maseczka jest obowiązkowa i nie ma ALE...
Dezynfekcja dłoni ...pilnuję tego na każdym postoju, w sklepie czy restauracji. 
W TOREBCE NOSZE ZAWSZE WODĘ KOLOŃSKĄ 80 ° ( to specjalność  turecka do dezynfekowania i odświeżania ) świetna sprawa i ładnie pachnie. wpis o wodzie kolońskiej zrobię osobno.

Oto jak muszę sobie radzić z tym wszystkim.

Co tam u Was słychać? 

Nika 😷



Brak komentarzy: