sobota, 12 marca 2011

WCZORAJ WYSTAPILAM NA ZYWO W TRT BELGESEL Z URSZULA DUDZIAK...BYLAM JEJ TLUMACZEM.


ULA..NIKA I NIKE :)

Wszystko zaczelo sie w srode 09 marca od jednego telefonu z rana od brata Pawla,pytal czy bylabym zainteresowana tlumaczeniem. Poprosilam by przeszadl do szczegolow. Powiedzial: sluchaj Monika Konsulat w Istanbule poszukuje osoby do tlumaczenia "z papierami". Wiem, ze je masz bo robisz tlumaczenia przysiegle i ciezko pracowalas nad ich dostaniem. Oczywiscie sie zgodzilam. Pawel kontynuowal, bo potrzebny jest tlumacz dla Urszuli Dudziak,ktora wystapi w piatek rano tj.11marca w programie TRT.
Nawet nie powiem w jaka radosc mnie wprawil. Poniewaz oczekiwalam z niecerpliowsica koncertu Uli, ktory mial sie odbyc 12 ego marca wieczorem. Powiedzialam, ze ok i, ze bardzo chetnie sie podejme tlumaczenia Uli, ktora jest dla mnie gwiazda jazzowa wielkiego kalibru i moja gwiazda od najmlodszych lat.
Jeszcze tydzien przed tym wydarzeniem mowilam mezowi, ze dalabym wszystko by bedac w Polsce znalesc sie miedzy jej 16 tka w " Bitwie na Glosy"!( mam wyksztalcenie muzyczne i spiewalam w chorach..jakby co:)
I prosze tydzien pozniej telefon i taka propozycja. Powiedzialam "TAK" i mialam czekac na telefon z Konsulatu. Nie bylam pewna czy zadzwonia. Moze nie spodoba im sie moja kandydatura. Kto wie. Jednak ok 15.00 zadzwonil konsul z zapytaniem czy sie zgodze i czy podolam. Stwierdzilam, ze sie zgadzam a, ze podolam to mi powiedzieli znajomi i rodzinka. Musialam sie i ja przekonac na 100%.

Po kilku innych telefonach od organizatorow imprezy koncertowej i z Telewizji umowilam sie, ze bede w budynku TRT ( Turecka Radio i Telewizja)o 9.00.
Popedzilam na zakupy by znalesc cos wystrzalowego...niestety znalazlam tylko czarny sweterek. Zesatwilam go z melanzowo szarymi spodniami, ktore dostalam od mojej mamy i z topem bialym z golfem. Do tego wisior z kamieniem ksiezycowym i taka sama bransoletka( tez od mojej Mami)... Musze powiedziac, ze TV jak najbardziej zaakceptowalam moj stroj i nie zmusili mnie do przebrania sie.

Z Ula i jej menadzerka Sylwia( przsympatyczna istota) spotkalam sie w garderobie. Tam nas pomalowano ( makijaz) dosc dziwnie i stwierdzono, ze czesac nas nie musza bo mamy doskonale fryzurki. Ula to skometowala, ze w polskiej telewizji to by z czlowieka zrobili super gwiazde. Zaraz jak sie ze soba zapoznalysmy Ula stanowczo oswiadczyla, ze nie Pani tylko Ula i to samo Sylwia. Ja tez tak wolalam.

Pojawil sie pan prowadzacy Hakan. Z lekka zaspany albo mnie se tak wydawalo,nadety jak "balonik". Przemadrzaly i oswiadczyl, ze dlaczego ja mam niby tlumaczyc, skoro on moze z angielskiego tlumaczyc:) Ula powiedziala, ze skoro jest Polka to woli mowic po polsku i, ze ja tu jestem to dlaczego mialaby po angielsku mowic. Ja dodalam, ze z pewnoscia Konsulowi zalezy na promocji Polskosci. Obie uznalysmy to za wystarczajacy atut.Hakan byl niepocieszony. W pozniejszym czasie okazalo sie, ze Hakan pewnych rzaczy nie potrafilby jednak pzretlumaczyc z angielskiego.

Przedyskutowailismy o co bedziemy pytane. Ula powiedziala, ze to musimy wiedziec bo ona lubi o sobie duzo mowic wiec musi wiedziec, kiedy przestac i jak mi przekazac informacje bym mogla to przelozyc. Jezli by sie rozgadala to mialam Jej dac znac.

Swoja droga w Konsulacie wiedza kim jestem juz od jakiegos czasu. Moze mnie az tak nie doceniali? Coz zostaje to dla mnie w sferze domyslow.

I tak o godz. 10.00 czasu lokalnego zaistnialam na ekranie ja malo znana wraz z Wielka Gwiazda i Gwiazdorem TV TRT :) Poczatkowo speszylo mnie tyle kamer ale jakos sobie poradzilam z trema. Mam film na DVD ale musze porsoic kogos o jego skonwerytowanie do Video. Bede mogla sie wtedy z Wami podzielic caloscia 16 min programu Na Zywo. Po programie pytalam sie Sylwii i innych jak wypadlismy ; Sylwia powiedziala , ze bylo super rozrywkowo a turecka ekipa stwierdzila, ze bylo rewelacyjnie. Mam nadizeje, ze nie mailo to byc poscieszenie. Poniewaz mi Kg. przybylo to przy szczuplej Uli wygladam jak "Ksiezyc w Pelni"..ehh..czas sie zabrac za siebie bo sie kompleksow tylko nabawilam.

Ogolnie podobno wypadlam swietnie..choc podczas tlumaczenie polknelam kilka wyrazow z polskiego na turecki.Coz moje pierwsze TV doswiadczenie.

Wieczorem przed wystepem w Tv zadzwonil Konsul mowiac, ze wie, ze jestem przewodnikiem i przede wszystkim przewodnikiem i czy mam jakies plany na Niedziele 12.03 bo moze bym zechciala zabrac Ule i Jej Jazz Bandem na wycieczke do Efezu :) Zgodzilam sie bo jakbym mogla odmowic. Nie codzien zdarza sie miec swego ukochanego artyste tak blisko.

O Koncercie Uli oraz naszej wycieczce bedzie w kolejnych postach. Nie chce Was zanudzac dlugimi postami. Wiem, ze trudno sie to czyta.

Brak komentarzy: