czwartek, 23 kwietnia 2020

HALUK LEVENT - IZMIR MARŞI ...MARSZ IZMIRSKI

Ponieważ z jakiegoś nieznanego mi powodu , kanał Izmir Tube nie udostępnia linku do koncertu
Haluka Leventa, nie mogę udostępnić wczorajszego koncertu na promie z okazji 100 lecia Wielkiej Rady Narodowej Turcji i Dnia Dziecka.

Jednak znalazłam link do Marszu Izmirskiego.
Niektórzy z moich turystów będą to kojarzyć z filmem  na temat walk z 1920 roku w Muzeum Ataturka w Izmirze . Marsz ten został napisany by zagrzewać do walki wojska tureckie , które wchodziły przez góry od strony Manisy do Izmiru.



Hymn który zaczyna się słowami :

W Górach Izmiru rozkwitną kwiaty
https://www.youtube.com/user/HalukLeventAcil


İZMİR MARŞI 
İzmir’in dağlarında çiçekler açar.
Altın güneş orda sırmalar saçar.
Bozulmuş düşmanlar hep yel gibi kaçar.
Yaşa Mustafa Kemal Paşa,yaşa;
Adın yazılacak mücevher taşa.
İzmir dağlarına bomba koydular
Türk’ün sancağını öne koydular.
Şanlı zaferlerle düşmanı boğdular.
Kader böyle imiş ey garip ana
Kanım feda olsun güzel vatana.
İzmir’in dağlarında oturdum kaldım
Şehit olanları deftere yazdım.
Öksüz yavruları bağrıma bastım.
Kader böyle imiş ey garip ana
Kanım feda olsun güzel vatana
Türk oğluyum ben ölmek isterim.
Toprak diken olsa yatağım yerim.
Allahından utansın dönenler geri
Yaşa Mustafa Kemal Paşa,yaşa
Adın yazılacak mücevher taşa.

Brak komentarzy: