czwartek, 15 maja 2014

HERITO ...KWARTALNIK...RECENZJA


WITAJCIE..

Od końca marca jestem w posiadaniu wspaniałego egzemplarza magazynu  HERITO, Jest to kwartalnik, który swój 14 Nr. poświęcił


  Ja również poszukuję róznych wiadomości...obecnie usiłuję zlokalizowac grób Hrabiego Ludwika Paca
   zwykle nie posiłkuję się wikipedią ...ale tu odsyłam po szczegółowe informacje  http://pl.wikipedia.org/wiki/Ludwik_Micha%C5%82_Pac


Z tyłu za mną tablica z nagrobka , która umieszczona jest w Kościele Św. Polikarpa w Izmirze ( Smyrna)

Czytanie na świeżym powietrzu jest najprzyjemniejsze..jestem w Fokea...dzisiejsza Foca.


... relacjom polsko -tureckim na przestrzeni setek lat. Mam nadzieję, że większośc z Was która czyta mego bloga lub ze mną zwiedza, też już weszła w posiadanie tego egzemplarza. Jeżeli nie to koniecznie zamówcie drukowany lub ściągnijcie na swoje smart telefony lub tablety! Namiary znajdziecie we wcześniejszym wpisie o Herito.

W tym roku przypada 600 lecie stosunków dyplomatycznych między Polską a Turcją. Najdłuższe w historii europy stosunki z Imperium Osmańskim. Nawet Holandia może się poszczycic tylko 400 letnimi układami. Holendrzy w tym samym roku świętują ten fakt.

Kwartalnik jest znakomitym zbiorem esejów różnych autorów. 
Jednak jak na kwartalnik to bardzo konkretna lektura, nazwałabym ten magazyn książką. Ma w końcu 232 strony i wiele niesamowitej treści z bardzo konkretnymi informacjami. Jest napisany tak by nie zmęczyc czytelnika ale go zaciekawic.
Ja posiadając swoją wiedzę, czytałam z ciekawością . Nie zanudziłam się a wręcz wracam z przyjemnością do pewnych artykułów, by móc porównac to co ja myślę z myślą  autorów .

Wspaniała oprawa, dobry gatunek papieru i świetna jakośc  zdjęc , które stanowią ciekawą oprawę do niesamowicie dobrze opracowanych tekstów.

Herito nawiązało współpracę z szeregiem ekspertów i doszukało się w archiwach wielu szczegółów .Jak wiemy na rynku polskim nie pojawiła się jeszcze dobra książka, która dokładnie opisywała by poszczególne wydarzenia historyczne. Tak by dowiedziec się czegoś więcej niż okrojoną wersję różnych faktów historycznych, Tak to bywa, że w każdym kraju ta sama  historia przedstawiana jest inaczej.

W Herito czytelnik odnajdzie odpowiedzi na wiele nurtujących pytań.

Polecam wszystkim zakup tego numeru.

Pozdrawiam serdecznie Nika

Brak komentarzy: