poniedziałek, 15 lipca 2019

TURECKIE POMYSŁY NA ORYGINALNE PREZENTY cz.2

Kontynuję podawanie pomysłów jak ciekawie i ekonomicznie wybrnąć z prezentów dla znajomych i rodzinki.

W pierwszym poście z tego cyklu przedstawiłam Wam rękodzieło Nuray i zaproponowałam orginalny prezent , nietuzinkowe coś dla Panów.
Wiadomo, płci przeciwnej trudno coś ciekawego zaprponować. Turcy zawsze mieli talent do wymyślania różnych ciekawych przedmiotów.
Od ceramiki do robótek na drutach   od złtych cacek do pięknych przedmiotów ze srebra. Niesposób tego opisać. W kilku słowach. Osobny post będzie o biżuterii. Zasługuje na wyróżnienie w szczególny sposób.

Teraz czas na propozycję dla każdego :

Magnesy na lodówkę ...to cieszy wszystkich ...
Turcy prześcigają się w pomysłach na magnesy.
Są drewniane i z marmurowego piasku, są z metalu i takie co obrazują np . postaci sułtanów, wojskowych, damy z harmemu itd. Są z tzw.okiem proroka przeróżne formy i takie co to pokazuja w której miejsowowści byliście...ja osobiście mam najwiekszą kolekcję magnesów na mojej lodówce, co znajdę coś cikawego to laduje na mojej lodówce. Magnesiki sa taniusie i cieszą oczy.






Zdj.przykłady magnesów z mojej lodówki ...szara sowa na drzwiach wejściowych z Kapadocji z atolie z ceramiką...z ostatniego wyjazdu objazdówkowego z moja super grupa z Wrocławia. Dobrze się tam bawiliśmy. Pokarzę potem na osobnym wpisie, który tej pozytywnej grupie chcę poświęcić.


Ceramika od fabrycznie po ręcznie robioną to też super pomysł na prezent dla każdego.Panom można piękną kafle malowaną w tradycyjne wzory lub z jakimś ptakiem, sprezentować , oprawić ładnie i podarować coś oryginalnego taką kwarcową płytkę.

Panią od wazonów przez talerzyk do podkładki pod garnek czy dzbanek...od lyżeczek styliowanych na stare osmańskie po torebeczki , torebki i torby  dywanikowe.





Przyklady ręcznie robionych kafli ...zebrane przeze mnie na przestrzeni wielu lat.

Sama radość dla przyszłych właścicieli.
Wszystko w granicach zdrowego rozsądku,  w myśl, zasady, że kupując wiecej dostajemy jeszcze lepszä cenę nie przesadzamy z targowaniem ale targować się należy.




Ja osobiście nie bardzo potrafię więc dla mnie cene obniżają raczej ze szczerych chęci niż dla tego , że się targuję.


Przykład kosmetyczek dywanikowych




Przykład wnętrza sklepu z cudami z ceramiki i szkła.


Ostatnio mój turysta kupił coś fajnego żonie, ale się nie targował i sprzedwaca trochę się zdziwił, dlatego ostatni przedmiot sam zaproponowal, że da w korzystnej cenie. Ja zawsze służę pomocą w tłumaczeniu targów cenowych👍🙂🤭

Wczoraj jeden sympatyczny chłopak z zespołu Silesianie, skomentował, że szkoda, że mnie z nim nie było bo Pani przewodnik by doradziła a tak kupił na prezent dziadostwo ...nie było tak źle ale mogło być lepiej...😎



1 komentarz:

Agata Borowska pisze...

Faktycznie takie prezenty mogą się podobać i ja również jestem zdania, że fajnie jest co nieco w ogóle na temat prezentów wiedzieć. Na pewno chciałabym zachęcić każdego do lektury wpisu https://zamowprezent.pl/pomysl-na-prezent-na-18-urodziny gdzie fajnie opisano to jaki prezent warto kupić na 18 urodziny.