wtorek, 22 lutego 2022

Dywany dywany ...latające i zawracające oraz te które zachwycają swym wyglądem i zawracają w głowie



   
Dywan który zamówiłam dla siebie. TYP KONYA wełną na wełnie . Przyślą go po tym jak dokonam czynności zakupu.


 Moim zamiłowaniem do dywanów zaraziłam się od pra dziadka Jerzego. Niestety urodziłam się dużo pózniej ale dziadek przywiózł na początku 19 wieku olbrzymi turecki dywan ręcznie robiony wełna na wełnie Dywan miał ok 15 m2-20m2 . My mieszkaliśmy na  dużych mertrażach w starej kamienicy. Bawiłam się na nim a potem i czytałam sobie książki .

Niestety złodziej który kiedyś do nas się włamał wyniósł i dywan. U nas ze względu na psa nie rozkładaliśmy  go wtedy. Byłam wtedy w liceum.

Dziś ja sama interesuję się bardzo dywanami . Uwielbiam rękodzieło wszelakie. Jako, że wieielu mych turystów prosiło o pomoc w zakupie dywanów to obiecałam wsparcie.

Dywany to inna magiczna bajka ale niestety już co raz gorzej jest z ich tkaniem.

Cenię Tureckie dywany za ich precyzję i wzornictwo. 

Dobry dywan to inwestycja nie jakiś tam wydatek lecz inwestycja na dziesięcio lecia a nawet stulecie.


Zamierzam otworzyć stronę gdzie , będę we wspólpracy z firmą rodzinną z tradycjami działać.Od ponad 80 lat zajmują się wyszukiwaniem i sprowadzaniem z całej Turcji dywanów ręcznie tkanych. Wraz z nimi proponować Wam  będę ciekawostki dywanowe, kilimy oraz miniatury.

Królową dywanów jest HEREKE ...to dywany z bardzo drobnym wzorem .Najwyższa klasa dywanów jedwabnych. Minaitury jedwabne również będą dostępne.

Dywan tkany ręcznie daje w domu zupełnie inną atmosferę to jest taka rzecz, która nada domowi ciepła ale i elegancji. Nie ma niczego przyjemniejszego jak cieszeniem się taką ozdobą wnętrza.

Funkcjonalną ale jak wyszukaną.




 Jak doleciałam na lotnisko w Katowicach tam czekał na mnie wspaniały rumak 2019


Mam dostęp do setek dywanów w dobrej cenie. Nie w cenowym  kosmosie dealerów ktorzy wciskają bawełnę jako jedwab lub maszynowe dywany robione na" ala  ręcznie tkane" .

Oczywiscie dostępne są dywany i te z najwyższej pólki i te ze średniej.


Kocham klasykę w każdym jej wydaniu, tu dosiadam latającego  dywanu na targach regionów Turcji  w Izmirze 2018

Wybierałam sie do Polski ☝️😂🧿

Jestem w kontakcie z wieloma handlarzami dywanów.

Chcecie to dzwonicie  lub piszcie i macie co chcecie z dostawą do domu👍🧿🦉



O to jak wygląda mój świat ...trzeba łapać magię życia w każdym momencie!👱‍♀️🛸

1 komentarz:

Unknown pisze...

Janusz Stanny

Dywan


Na zielonych krosnach
tkała dywan wiosna
z kropek,kresek i zygzaków,
z liści szałwi ,z tataraku.
Wplotła nawet do osnowy
bukiet kwiatów kolorowych,
przetykany pół na pół
chłodnym cieniem polnych ziół.

Przeplatała z wielką wprawą
szmer strumienia szumną trawą,
każdej trawce dla urody
dodawała kroplę wody.

Haftowała ściegiem krętym
pszczół buczenie w liściach mięty,
a wysoki ptasi lot
rozpuściła w luźny splot.

Wreszcie, by dokończyć dzieła,
promień słońca z tęczy zdjęła,
przywiązała do osnowy
i już dywan jest gotowy.
Aż się zając nim zachwyca
Wreszcie będzie po czym kicać.


Wszystkim klientom Niki
Mojej Kochanej Siostrzyczki
życzę
przyjemnego kicania
po tureckich ,prawdziwyh,
ręcznie tkanych - DYWANACH

Boguś