czwartek, 18 sierpnia 2016

PROJEKT KARAKORUM 2016 / 2017

Pora by zapoznać  Was z moim przyjacielem z Pakistanu, Muhammed Ali Raju ( M.A)  jest profesjonalnym przewodnikiem po przepięknych Górach Karakorum.
Posiada swoją własną agencję podróżniczą BALTISTAN ADVENTURE.
Od wielu lat zaprasza mnie do wspólnego trekkingowania z różnymi osobami w grupach jakie ma. Ja zawsze miałam 100 innych powodów, by się tam nie wybrać. Nie dlatego, że nie chciałam. Nie mogłam. Jak nie praca to zdrowie najbliższych itd.  Potem moje zdrowie i protesty mej lekarki.

Uwielbiam góry.Chodzę po górach od najmłodszych lat. Uwielbiam je widzieć z dołu i z góry.
W zeszłym roku poszlam na Drogę Likjską  ale padł mi projekt Mr. Hasan oraz  Ararat  lecz je wznawiam z końcem 2016 roku dla Mr Hasana ...a w 2017 wybieram się przed wyjazdem do Pakistanu na wspinaczkę na 5136 m na cudowny wulkan Ararat.
Przy okazji jak zawieją dobre wiatry to poszukam tam,  gwoździ z legendarnej Arki Noego, której drewno podobno odkryli Amerykanie kilka lat wstecz z przewodniczącym ekspedycji J. Mcintoshem . Ja wtedy obiecałam te gwoździe właśnie Jemu,  znajomemu naukowcowi J. Mac Macinosh . Założył dawno temu Instytut  Arki Noego.
Czy dam radę do samej góry to się okaże. Myślę , że dam, bo znana jestem, z tego iż mam niespożyte  pokłady energii. Przyznam się Wam, że są odnawialne jak te wschody słońca, codziennie.
Takie wschod podziwiać z Góry...ehhh. Cudo.

 Wulkan MR.ERCIYES 3.917 m...widziany o wschodzie słońca z Balonu na Kapadocji...ok 85 km dalej niż sam wulkan.
 Na Erciyes można dostać się kolejką wagonową....albo wspiąć się. Jest tam również nowoczesne centum narciarskie.

Mr. Hasan posiada 2 szczyty Większy 3,268 m oraz Mały 2.844 m. Od tego zacznę  większą zaprawę po dłuższej przerwie.


Turcja to kraj górzysty i jestem zachwycona  ale co dopiero czuję jak spoglądam na Góry Karakorum ...z K2 na czele i czuję jak mnie wzywają co raz głośniej. M. A również zawsze się za mnie modli , bo to taki człowiek, który kocha ludzi i ich szanuje. Szanuje pracę i czas innych. M.A i Baltistan Adventure dają zatrudnienie doświadczonym i niesamowicie wytrzymałym Sharpom...czyli Tragarze, którzy zawsze są tam , gotowi , by wyjść na szlak z grupami. Baltistan Adventure współpracuje z klubami i himalaistami z całego Świata. Nawiązał ścisły kontak z Himalaistą z Włoch,,,Luca i co roku wspinają się razem. M.A nadesłał mi świetne programy. Pamiętajcie, że nie trzeba się  aż tak wysoko wspinać by poczuć piękno i energię Gór Karakorum, gdy patrzą na Ciebie wierzchołki najwyższych Gór  Świata.



By M.A...Baltistan Adventure @


                                 By Baltistan Adventure@









Ja nie himalaista ale za to z pasją do gór nie mniejszą niż Ci co wspinają się tak wysoko, gdzie moje ciśnienie już nie da rady. Ani nurkowanie ani wysokie góry nie są mi wskazane. Ja max do 5.5 tys mogę. Tak sobie myślę.

W każdym razie czy Wy czy Wasi znajomi, jeżeli chcecie i macie ku temu możliwości i chęci. To polecam Wam by się z M. A skontaktować , on zna angielski i chętnie udzieli Wam wszelkich informacji. Jest niesamowitą postacią. Nie będziecie żałować takiej wyprawy. Koniecznie z asystą.
Kto ma ochotę na kontak to proszę o maila. Podam namiary na M.A. * a o to jego strona na  facebook
 na której jestem honorowym administratorem Baltistan Adventure & Partners" Quest Terra .



Kto będzie miał ochotę w okolicach lipca 2017 wybrać się ze mną na Ararat to zapraszam do kontaktu ze mną. Moja przyjaciółka  z Katowic już się zameldowała i zgłasza chęć wejścia na Ararat. To mnie cieszy bardzo. Mamy już przewodnika, który zabezpieczy nam wszelkie potrzebne zezwolenia na wejście jakie się z tym wiążą i będzie zabezpieczał Nasze przody i tyły.


Tu Ja i moja cudo grupa ...wrócili z Araratu i znaleźli siły bym ich po Istambule  oprowadziła.2015
Obłęd. Teraz ja jestem w dobrej formie ...:)


Góry to moja pasja. Jako  zodiakalnego  Strzelca...nosi mnie wysoko i daleko :)



Brak komentarzy: