wtorek, 1 listopada 2016

ŚWIETE MOJE PATRONKI


Dziś Dzień Wszstkich Świętych, ja zapragnęłam przedstawić Wam moje patronki.

św.Monikę
św. Agnieszkę oraz św . Domonikę
Tak więc moje 1 imię wybrałą dla mnie babcia, mama mojej mamy. Drugie imię otrzymałam po babci mojej mamy a mojej pra pra babci.

Trzecie imię Domonikę, wybrałam sama na bierzmowanie, to nie był świadomy wybór, lecz podobało mi się to imię i kończy się podobnie jak imię Monika
Moja Mama mówi na mnie od małego Nika, Niki, Nikusia.

Monikę wybrała dla mnie babcia, mama mojej mamy. W dodatku zapłaciła Jej za to w zielonych. Jak się oburzyłam na ten preceder, to mama odpowiedziała mi, że lepiej bym się cieszyła bo Ona planowała dla mnie raczej niezbyt ciekawe imię w porównaniu z Moniką.Tu nie wymienię imion by nikogo nie urazić. W dodatku zielone, zdobyte spod ziemii, umożliwiały w tamtych czasach zakupy w Pewexie. Cóż tak też stałąm się Moniką. Z tej okazji życzenia składaja mi jedni 4 Maja i tak wolę a księża dzwonią 27 Siepnia. Cóż 2 razy też może być. Jak koś zapomni o prezencie w Maju ma szanse w Sierpniu. Ja z tym imieniem uwielbianym przez wielu, długo się musiałam oswajać. Jakoś się już pogodziłam.

Tutaj o Św, Monice od Augustyna  jej niesfornego syna.

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99ta_Monika


Tu pozostałę me Patronki:
Sw.Agnieszka : https://pl.wikipedia.org/wiki/Agnieszka_Rzymianka
Św.Dominika
http://brewiarz.pl/czytelnia/swieci/07-06b.php3

Co łączy moje patronki...wszystkie żyły w czasach rzymskich w podobnych wiekach. Cesarz Dioklecjan był okrutnym i zagorzałym przeciwnikiem chrześcijaństwa. Dominika o zrządzenie losu była z Nikodemii to dzisiejsza Turcja , rejon Morza Marmara Izmit , to dawna stolica Bitynii. Ja mieszkam dziś w dawnej Smyrnie czyli Izmirze, oprowadzam jednak po Nikodemii i Efezie i straszne rzeczy o Dioklecjanie czasem opowiadam,
Kto by pomyslał,że tak mi to się złoży. 

Brak komentarzy: