poniedziałek, 7 października 2019

GOBEKLI TEPE ...Rok 2019 ogłoszony rokiem kompleksu świątynnego Göbekli Tepe...12 tys lat nie do konca wyjaśnionej historii...

https://youtu.be/kRow4ELfGO0



 Zdjęcia pochodzą ze strony linii lotniczych pegasus.

To zadziwiające miejsce znajduje się na Pd wsch Turcji , tereny dawnej Mezopotamii, ok 40 km na pn wsch od Şanliurfy.

Gobekli Tepe zostało odkryte 1963 roku przez właściciela pola, lecz prace archeologiczne rozpoczęto dopiero w 1995 roku. Od 1996 roku niemiecki archeolog Klaus Smidt , poświęcił się temu kompleksowi  bez reszty.Niestety śmierć profesora Smidta , spowodowała przestój w pracach. Wznowiono je po dłuższej przerwie. Göbekli Tepe było też jakiś czas niedostępne dla zwiedzających ale w 2018 r zostało ponownie otwarte na wizyty setek tysiecy zainteresowanych ludzi.
Na temat 12 tys wiecznej świątyni jest wiele wiadomości w sieci . Ja dodam od siebie, że bywam tam nie tak często jakbym tego chciała ale za każdym razem prowadzę swoje własne dochodzenie. Tak już od 2009 roku. Wiem też, że punkt położenia kompleksu znajduje się na jednym z miejsc mocy. Badał to mój dawny nauczyciel radiesteta dużego kalibru, Pan Leszek Matela. Jego artykuł pojawił się dla mnie nieoczekiwanie , dobre kilka lat temu na łamach magazynu " Czwartego Wymiaru". Ja jestem raczej radiestezyjną płotką czyli poziom czeladnika a mój rejestr widnieje we Wrocławkiej Izbie Rzemieślniczej od 1998 roku.
Inni myślą o mnie znacznie lepiej :) Dlatego wciąga mnie sprawa tej świątyni nie tylko ze względów archeo ale i tych mniej widzialnych a bardziej wyczuwalnych. Energia tego miejsca , jest zupełnie inna niż wszędzie indziej, tam człowiek może się wyciszyć  i znaleść coś czego nie szukał.

Teraz dojdzie jeszcze jedno miejsce też w dawnej Mezopotamii podobno wiekowo zbliżone do Göbekli Tepe ale.. okarze się na ile. Dopiero co się na nie przypadkowo natknięto. Właściwie ja nie wierzę w przypadki , uważam , że wszystko ma swój czas ...to co się przytrafia to wypadkowa wielu czynników.

Wiecej faktów o Gobekli Tepe będziemy poruszać na miejscu. Zapraszam Was by nie tylko zwiedzać Istambuł i okolice Antalii. Turcja to mozaika fantastycznych miejsc a region dawnej Mezopotamii to skarbnica antycznych miejsc, to przepiękne i zaskakujące swą odmiennością miejsca. Dla chętnych i ciekawych , oferuję przygotowanie programu a w sumie projekt o ciekawym wymiarze czasoprzestrzennym pt " Wehikułem Czasu  po śladach przodków z Mezopotamii" @Nika Kaçar

Brak komentarzy: