środa, 16 października 2019

MOJE ULUBIONE DANIA ...100% TURECKIE

Turecka kuchnia , nie ma sobie równych jeżeli chodzi o różnorodność potraw jakie się serwuje w przeróżnych jej zakątkach. W każdym.regione jada się co innego.
Kiedyś do Turcji przyjechali specjaliści od technologii żywienia z Kanady, tak się złożyło , że mój kolega po fachu miał ich jako turystów na jednej ze swoich wycieczek. Dowiedział siē wtedy, że kuchnia turecka uznana jest za najzdrowszą kuchnię w świecie. Mnie to ciut zadziwiło, lecz w sumie nie powinno.

Patrząc od przekąsek do głownych dań są to same zdrowe rzeczy  a jak dobrze przyrządzone to tym smaczniejsze :)

Wśród tysiąca potraw , ja mam swoje ulubione, które będę chciała Wam przybliżyc , bo a nuż zechcecie się bedąc w Turcji skusić na którąś :)

Podróż po świecie kulinarnych specjałów zacznę od

KUMPIRA - WIELKI PIECZONY ZIEMNIAK Z DODATKAMI W ŚRODKU...

Wpierw wyjęty z pieca dobrze upieczony ziemniak wagi ok 400 gr ...KING SIZE pochodzący z Regionu Egejskiego, rozgniata się z dodatkiem miasła i żółtego startego sera. Potem dodaje się doń różne dodatki , specjalnie w tym celu przygotowane i według życzenia klienta.

Ja wybieram sobie taki skład: ogórek kiszony, oliwki krojone czarne, colesława, kisir ( kasza durum z przyprawami i dodatkiem przecieru z pomidorów), potem dodam jeszcze takie tam sobie kiełbski parówkowe z ketczupem. Dla mnie taki zestaw jest wystarczający.

Ceny powyżej 5 składników to mix z czym tam jeszcze sie dobierze, mało tego nie ma. Płaci się za ilość składników.

Efektem końcowym jest pyszny słodkawy zapychacz :)

Ja zwykle jak jestem po wycieczce , w Istambule  idę na Patato , jeżeli w ten dzień nie najdzie mnie kebab. Różnie bywa czasem.
Moi turyści też czasem ze mną idą i sobie chwalą. Oczywiście są kumpiry i kumpiry. Istotne jest miejsce, gdzie się je.


Taki  KUMPIR super frajda w jedzeniu. Łamią się plastikowe łyżeczki , dlatego czasem proszę o metalowa łyżeczkę.

Narobiłam Wam smaku co ? Pocieszyć mogę tylko że samej sobie też smaku narobiłam. W końcu Ziemniak to dla nas Polaķów Król a Kapusta to Królowa.




Brak komentarzy: