sobota, 18 stycznia 2020

NETFLIX wypuścił serial o Göbekli Tepe

Dziś spędziłyśmy z Mamą sobotę na oglądaniu nowego serialu Netflixa ...Atiye- Gift ( Dar) na temat związany z Göbekli Tepe czyli najstarszym kompleksem świątynnym Świata. Nie da się ukryć, że wyczekiwany był przeze mnie jak tylko Netflix ogłosił, że zamierza takowy zamówić u Turków, przestraszył mnie trochę fakt, że to tureckie " kino" będzie. Już różne rzeczy widziałam.

Moja mama zmuszona była oglądać film w oryginale i z moim tłumaczeniem , jednak bardzo jej się spodobał.

Twórcy serialu, i jego główni bohaterowie ,zabierają nas w podróż do miejsca arcy interesującego , sami przyzywani przez symbolikę i zdarzenia ze swojego  życia. Właśnie tam  łączą się z magią Gobekli Tepe i Góry Nemrut i odkrywają kim są.

Czekamy na 2 serię bo 1 wsza wiecej była kręcona w Istambule i Adiyaman na Górze Nemrut leżącej w dawnym Królestwie Kommagene.

Ja czekam aż więcej Urfy i Harranu oraz Göbekli Tepe pokażą.

Ogólnie jak na kino tureckie to jest to wcale niezły serial w mojej ocenie 6/10 .
Może jest już wersja Pl na Netflix. Nie wiem , ale całkiem fajnie się zapowiada.





Brak komentarzy: