niedziela, 16 marca 2014

TELEFONY W MOJEJ GŁOWIE...MOŻNA ZWARIOWAC! OWE REGULACJE PRAWNE DOTYCZĄCE REJESTRACJI KOMÓRKOWYCH TELEFONÓW.

Nie minął rok może 2 jak pisałam jak trudno zarejestrowac swój telefon. Wtedy moja wyobraźnia niestarała się dostrzec, że może byc jeszcze gorzej. To, że pracownicy w punktach operatorów wymagali czytelności pieczęci wjazdowych wydawało mi się absurdem. Wtedy wystarczyło 30 min by dokonac rejestracji telefonu. TERAZ TRZEBA NA TO 3 DNI!!! i zasobnej kieszeni!



   
                    MOJE ODCZUCIA O REJESTRACJI...STĄD TA EMALIA...:)

PROCEDURA REJESTERCJI...ja do dziś nie mam zarejestrowanego telefonu od czwartku!
KROK 1.
W czwartek złożyłam a Policji podanie o  wydanie mi zaświadczenia o opuszczeniu i powrocie do kraju. Wpierw musiałam skopiowac paszport. Następnie pójśc go podsteplowac do okienka. Pomylołam się i poszłam do paszportowego. Stamtąd spowrotem i do okienka.  Następnie ponownie do działu dla cudzoziemców by oddac tam swoje podanie. Termin oddania...za 3 godz. Zecydowałam, że czekac nie będę.

KROK 2 SKARBÓWKA

Poszłam do Skarbówki by opłacic 119 tl Czyli ok 160 Zł za rejestracje. Pan na kasie powiedział mi, że mam się lepiej upwenic czy moge dokonac rejestracji mego telefonu. Ponieważ ostatnio rejestrowałam 2 lata temu ale czy minął termin lepiej się upewnic.Raz wpłacona kasa przepada.
Usiłowałam się dodzwonic do instytucji , ktora odpowiada za rejestr. Bezskutecznie. Sprawa sie odwlekła na następny dzień . W piątek odebrałam papier z policji, miedzyczasie dodzwoniłam się do instytutu rejestracji i otrzymałam info o zgodzie na rejestrowanie, poszłam do skarbowki .

Należy oddac im swój paszport oraz podac IMEI telefonu, który będziemy rejestrowac.

KROK 3 DZIEŃ 2

Juz zadowolona, że mam wszystko co trzeba ...doznałam niemiłego rozczarowania. Po to by zarejestrowac komórke,,,muszę miec UWAGA poświadczenie o zameldowaniu na terenie Turcji. Stoczyłam 2 boje u 2 różnych operatorów...jak by nie było dośc paszportu i dowodu osobistego T.C.

Istna masakra. Zaświadczenie odbiorę jutro. Nie wliczając weekendu...to będzie 3 DZIEŃ!

RZĄD ZŁODZIEII DO N POTĘGI ZADBAŁ O TO BY DOSTAC SWOJE DO KIESZENI ALE NIE POZWOLIC NAM ZA SZYBKO WRÓCIC DO PRACY...BY ODROBIC 119 TL . A ha i 30 Tl obowiązkowo trza zapłacic u OPERATORA.

Tak więc Ci którzy chcą uzywac karty tureckiej w telefonie zakupionym poza granicami Turcji. Nieźle się będą musieli nagimnastykowac. To Prawo obowiązuje od tego roku czyli 2014.


2 komentarze:

Rodzynki Sułtańskie. Lifestyle, podróże, kultura i coś jeszcze. pisze...

Tragedia...
Ja po prostu kupiłam turecki telefon, a polskiego używam z polską kartą w roamingu (pracuję dla firm w Polsce, więc muszę mieć polski numer). Stwierdziłam, że zamiast płacić ponad stówę dołożę dwie i będę miała nowy telefon. Cała procedura skutecznie mnie odstraszyła.

Nika pisze...

Tragedia, masakra i pare innych okreslen cisnie mi sie na usta. Ja mam w posiadaniu w sumie 3 numery z roznych krajow. W tym i polski. Jednak ten telefon , ktory zarejestrowalam ostatecznie dzis doplacajac 86 Tl w Tukcellu a nie 30 ...jak twierdzono, to cholernie droga impreza tu w Tr. Zaplata za rejestracje nadal nie daje ceny jaka chca tutaj za ta komorke. Polecam Ci do bezplatnych kontaktow VIBER...swietny program. Ja nawet z bankami sie moge kontaktowac i lekarzami. Pozdrawiam sedecznie