poniedziałek, 18 maja 2020

CO SŁYCHAĆ U MNIE W KWARANTANNIE

Nie tak dawno usłyszałam od Bogusia, że chyba mój blog też koronę złapał 😷🤣🧿

Od kogoś innego no dawaj pisz w końcu na blogu i tą książkę, co ja tak obiecujesz od lat.

Ja to widzę tak :

Za mną wiele dni wielkiego sprzątania, potem chodzenia kiedy mogę, załatwiania spraw o takie tam.

Nie ma jednak zmiłuj się bo ostatnio mam tyle czasu a nie mam go prawie wcale. Coś z tego pojęliście?


  Tu dzieło krawcowej ;)
 Tu zmiana w kolorystyce...;)


To moja 1 koncepcja maski

Cóż obecnie rząd zafundował części Turcji, więzienie w domu na 4 doby. Siedzi Istambuł, Izmir, Ankara, Bursa, Tracja , Zonguldak i wieke innych.

Skonczy się w nocy 19 Maja.
Nie da się ukryć, że doszukujemy się tu politycznej zagrywki. Jako, że w 9 innych województwach wszelkie restrykcje oprócz kilku zostały zniesione.

To wzburzyło w nas krew. Już od miesiąca zamykają nas raz na 2 dni a potem na 4 dni i wszystkie weekendy jestesmy pod kluczem . Mało tego miasta mają zamknięte granice i  tylko na podstawie konkretnego raportu i zezwolenia można do nas przyjechac i wyjechać stąd.

Maski nosimy na ulicy choć każą tylko do sklepu na zakupy i w autobusie.
Ludzie jednak noszą cały czas.

Szanowny prezydent zakazał sprzedaży masek. I się porobiło . Podobno 1 opak 5 szt na 10 dni kod przychodzi i można  maski odebrać z apteki. Jak się ma dużo cierpliwości i tym więcej szczęścia. Wiekszość aptek mówi, że nie ma masek. Znalezienie maski 1 razowej graniczy z cudem.

Dobrze , że nasza krawcowa zaczęła szyć maski i sprzedaje je za ok 7.5 lira 4.3zł  cichaczem.

W Izmirze mamy 1 Maskomatik w Turcji. Tam na kartę miejską  bezpł można odebrac 5 szt masek jednorazowych na 7 dni.




Porządne maski naszej krawcowej są wielokrotnego użytku. Przeszły test dmuchania, deodorantu i zbierania wody podczas prania. Nie przepuszczają. Sama testowałam.


Cieżko mi zasuwać z maską wiec zakładam ją tam gdzie czuję, że powinnam.
Wychodzę na zakupy i trochę pochodzić.


U nas w tej chwili czyli od ok 3 dni ,40 C to pierwsza tak wysoka temp od 1945 roku. Podobno to z Pn Afryki do nas taki wyż przepchało. Takie temperatury to w Lipcu i Sierpiniu. Nie wiem co to będzie.

Przygotowujemy się do otwarcia granic dla turystów zagranicznych.

Cieszy mnie , że moi turyści mówią, że stanowczo Turcja. Niech tylko granice otworzą.




W następnym poście wrzucę  zestawienia statystyczne z kilku dni maja.

Na wycieczkach będę starała się mieć 1 razowe. Nie można zaprzeczyć , że zasadniczo zniemi się nam format turystyki.

W marcu z turystami nie mieliśmy masek ale mieliśmy oskażacze do rąk.

Brak komentarzy: