sobota, 23 maja 2020

NIEBIESKIE MIGDAŁY O NIEBIESKICH MIGDAŁACH NA TEMAT

Bierzcie i jedzcie  i marzcie ....
Wiosna to ku temu stosowna pora.
Ja obalam powiedzenie lub jak kto woli frazę czasownikową niedokonaną ....a mianowocie " myśleć o niebieskich migdałach"...:)


Niebieskie migdały znalazłam w  Mezopotamii
Niedaleko dawnego miasta , gdzie urodził się Abraham( Ibrahim) .
Właściwie to tam akurat odwiedziłam  św.Jezioro z rybami i jaskinię Abrahama ale on urodził się w dawnym U-HR a dzisiejszym Harranie niedaleko od SanliUrfy ( w świecie badaczy nadal trwają dyskusje czy to aby ten U-HR) ...tam też mnie nosi z moimi grupami.

W każdym razie wracając do tematu to Niebieskie Migdały znalazłam w Mardin. Mieście w Pd.Wsch Turcji .Wraz z Urfą, Gaziantepem , Hasankeyif ,  Halfeti,Midiyatem , Mardin oraz Hatay( Antiochia ad Orontes)  i dalej tereny Syrii aż po Egipt wspólnie tworzy tzw. Ziemie Złotego( źyznego) Półksiężyca czyli tereny dawnej Mezopotamii w dorzeczu Eufratu, Tygrysu i rzeką zwaną Orontes.
Mardin od 14 lutego 2000 roku został wpisany na listę Unesco w całości. To bajkowe miasto zupełnie inne niż wszystkie miasta Turcji. Pełne klasztorów najstarszych Asyryjskich chrześcijan , meczetów i przepięknych domów.




Podąrzając krętymi uliczkami Mardin między kamiennymi domami misternie zdobionymi i budowanymi z lokalnego kamienia. Wdychając suche i upalne  powietrze , wpadłam prosto na worki z niebieskimi migdałami.

Zaraz też przyszło mi na myśl, że niebieskie migdały są jak najbardziej prawdziwe . Nie wszędzie je można dostać. Właściwie spotkałam się z nimi po raz pierwszy w Mardin. Podobno miasto z nich słynie.

Prażone migdałki oblane są cukrowym grylażem. Nie ukrywam, że musicie mieć albo świętą cierpliwość albo solidne zęby ! 😎😊👍



                               Nika w Mardin 2018

Jedno jest pewene, że " myślenie o niebieskich migdałach" nie jest już takie niedokonane...i choć może trudno osiągalne bo z Pl to około 4 tys km ..pi razy drzwi razy okno...:) lecz osiągalne jak się tylko bardzo che....👍😇


Tak wiem wiem cukier szkodzi :))

U mnie to trochę tak jak u braci Golec ..." gdy widzę słodycze to kwicę a łocy mi świecom jak znice "...

                        Foto @Nika Kaçar





Brak komentarzy: