niedziela, 9 maja 2021

9 Maja Dzień Matki

 Turcja i reszta świata  obchodzą dziś Dzień Matki. W Turcji jest to na tyle dziwne jsk dziwaczni są oni sami... Dzień Matki nie jest ustalony na konkretną datę lecz na konkretny termin czyli 2 gą niedzielę Maja a taka niedziela przypada sobie na różne daty

W zeszłym roku to byl 12 czy też 13 Maja.

Teraz to tego dnia akurat zaczęlo się święto Ramadanu.

W Polsce to zdaje się, jak kto woli bo normalnie to 26 Maja . Jednak Ci którzy jako emigracja za granicami Polski świętują dziś. Może z wyjątkiem UK bo oni świętują w marcu 🤣🌹

Ja z Mamą praktykę tą uprawiam 🥳 od dzieśięciu lat. Jak nas komunikatory zjednoczyły.

Mnóstwo życzeń  dostaję i ja . Nie jestem matką ale "matkowałam "wielum ...@ 

Nie każda kobieta ma za zadanie być matką. Te z Was które podjęły się tego  najtrudniejszego w Świecie wyzwania wychowania swych lub kogoś dzieci na dobrych i pełnych empatii ludzi zasługują na Naj Najlepsze życzenia pod słońcem. Gratuluję Wam i podziwiam.

Dzień Matki jest dniem dla uczczenia tak cudownego daru jakie posiadły kobiety , a wiec dawania życia. 

Moja Mama na spacerku sama bo nas w 2020 roku plandemia podzieliła a teraz te PCR testy w cenie biletu lotniczego. Trudno się mówi, takie secenariusze życie pisze. To mój Anioł , nauczyciel życia ,przyjaciółka i fotograf najlepszy jakiego mam. Najodważniejsza istota jaką spotkałam. Tesknię , pewnie, bardzo. Jak nie kwarantanna to praca i wszystko się w czasie przeciąga.
Te  

Szczęśliwego Dnia Matki ....trzymajcie się Anielskie Istoty 🌷🌹🍀💝


@Nika.K

W statożytności pozycja Matki była najważniejszą , to pozycja którą przede wszystkim Boginie piastowały . Każda z nich była bardzo ważna i czczona. Poniżej antyczne Matki-Boginie.


Matki Antyczności 
Artemida Efeska

Cybele ( Kibele) 

Siedząca Bogini 


Artemida, 125-175 AD (Ephesus Museum) 🔘Karmiąca Matka, 3rd Millenium P.Chr(Anatolian Civilizations Museum) 🔘Cybele, 6th Century P.Chr(Anatolian Civilizations Museum) 🔘Siedząca Bogini z 5ego Millenium P.Chr (Anatolian Civilizations Museum) 🔘Leto, 7-6  wiek P.Chr 

Matka karmiąca 
      LETO 

(Antalya Museum) #Türkiye #İzmir #Ankara #Antalya #TurkishMuseums

Dać życie to jedno ale potem jeszcze wychować dziecko tak by wyszło na człowieka. To jest sztuka nie lada. Dlatego Dzień Matki powinniśmy obchodzić codziennie.

Życzę Wam samych dobrych chwil z rodzinkami.


Ja z Mamą tam gdzie mało kto dotarł Aigai...Antyczne miasto zwane Kozim.


 

Brak komentarzy: