niedziela, 16 maja 2021

Ramadan i po Ramadanie

 Turcy w tym roku dzięki plandemii mogli oddać się całkowicie bezczynności , której zwykle  oddawali się  w tym miesiącu. Jak ktoś pościł to stronił od pracy.




Zamknięto nas w sumie na dobre. Markety, restauracje ( tylko na wynos) , zamknięte wszystko prócz tego co wspominam. Nawet przejazdy po między miastami czy przeloty dopiero od 17.05. Jednak jak to wspaniałomyślnie powiedzieli Ci z rządu, że autostradą i przejazd mostem będzie za darmo. Koń by się uśmiał na takie pomysły. Świat absurdów.





Już mi się odechciewa jak pomyślę co jeszcze mogą wymyślić.

Największym absurdem stał się zakaz sprzedaży alkoholi, kosmetyków, tekstyliów , plastikow. Nie można ani szamponu ani żyletki ani szczoteczki do zębów ani pasty sobie kupić w sklepie. Można z internetu  nie ma problemu. Czym się różni wirus w tym układzie.


Co do zakupu alkoholi to ciekawe co mają na myśli , że nie sprzedają? 

może od razu trzeba i papierosów zakazać to będzie każdy zdrowszy 🤣 bo i tak wejscie na 2 piętro w domu to teraz nie lada wyczyn. Taką zadyszkę się ma.

 Ja się trzmam bo mam sobie licencję przewodnika, która otwiera wiele drzwi. I nosi mnie ale trochę mniej teraz 10 km  spaceru po mieście to dla mnie robiącej po 20-30 km dziennie też stanowi nie lada wyczyn. Aplikacja Health w moim telefonie protestuje, że się nie ruszam jak dawniej. Cóż pewnie nie tylko mnie takie protesty dotyczą🤣

Nie każdy jednak może jak ja, czy turyści, którym prawie wszystko wolno ale nie mogą skorzystać bo jak zakazano to nie otworzą i nie wolno im było do morza wejść z tego co wiem. I wolno było z daleka popatrzeć na morze.

Jednak to obcokrajowcy mogli się spokojnie tu wakacjonować wzbudzając tym zazdrość i wściekłość Turków. Pytali co faktycznie jest grane bo wydaje się , że Covid nie lubi turystów za to Turcy zarażają.

 Ja sobie i tak znalzłam sposób na zakup piwa i nawet w zakazie mogę się nim cieszyć. Co nas w tej chwili tu innego ucieszy? Jednak wszyscy wyglądamy okrągło jedni o 4 kg inni o 15 kg wiecej. Ja się trzymam w miarę możliwości na dawnym piziomie +5kg .

W czerwcu mam już zlecenia wycieczek ale nadal nie napawa optymizmem sprawa testów PCR. Jak w Polsce spadnie liczba zakażen ( na niby i na prawdę) to może wtedy wróci Polska na listę krajów zwolnionych z testu PCR. Teraz jednak o tym mowy nie było w Ramadanowym przemówieniu 13.05

Jutro ta gehenna ma się skończyć bo zapowiedzieli , że stopniowo będą nas rozmrażać. Oby!

Niech wszystkie rządy które połasiły się na kasę trafi zapaść gospodarcza. Nie życzę tego 

poszkodowanym obywatelom. Tych z rządu ale serio powinno pokarać , za błedne decyzje powiązane z dotacjami dla pseudo autorytetów lekarskich.

Nawet 100 lat temu nikt nie widział by na kwaratannie trzymać zdrowych to nowość w 21 wieku. Słowo kwarantanna kojarzyło się z zupełnie inną praktyką. Mianowicie izolacji chorych od zdrowych a nie jak teraz chorych ze zdrowymi w jednym gospodarstwie .

Są tacy co nam to piekło zgotowali i tacy co z tego żywo nie wyjdą. Co raz gorzej dzieje się wszędzie dookoła jest cieżko każdemu . 

Tu nie wolno było chodzić ani po deptaku wzdłuż morza , ani kąpać się w morzu. Sportów i tak nie mamy już po raz kolejny do 2 czerwca.

21 maja wybieram się do Alanii na krótko ale wystarczająco .


WOLNOŚĆ KOCHAM I ROZUMIEM WOLNOŚCI ODDAĆ NIE UMIEM I NIE ODDAM!





Brak komentarzy: