czwartek, 27 stycznia 2022

ISTAMBUŁ W ŚNIEGU TO NIE NOWINA ALE WOJNY O TRON POD ŚNiEGOWĄ PRZYKRYWKĄ TO CO INNEGO

W Megapoli Istambulskiej spadł śnieg. Wydawać by się mogło, że skoro to taka szerokość geograficzna to jest to naturalne każdej zimy. Czasem śnieg spadnie czasem zapomni. Jednak zwykle pada a Istambul jakby pierwszy raz w zyciu takiego faktu doświadczał, dziwi się co rok już od wielu dziesiątek lat. Nigdy nie są gotowi na zimę.

 Cóż dla mnie  dziwaczna sytuacja bo przyjechałam


na 1 dzień by oprowadzić moje sympatyczne turystki.

Panie nauczycielki i wykładowczynie z ośrodka szkoleń.

Pogoda nas nie rozpieszczała bo  od nocy sypało śniegiem i było mokro i ślisko. Mało wymarzone warunki pogodowe zwłaszcza z rana. Jednak wycieczka udała nam się wybitnie. Całe szczęście. Robiłam co w mej mocy .

Wladze megapolii wydawały się być nieźle zaskoczone faktem opadu śniegu zapowiadanych przez meteorologów od 2 tygodni.

Ja zabrałam w drogę zapasowe skarpety i termale. Nie zabralam zapasowych butów . 



Nie zabrałam nic więcej bo miałam wracać do Izmru ale nie przewidziałam, że nie będę mogła ! Nie przyszło mi do głowy, że nawalą drogowcy i urząd miasta. 
















Pomyślałam o zapasowych butach ale mówię sobie  po co.

Ucierpialy me ukochane kozaki ze skóry. Sól i topiące się rzeki śniegu. Malo przewidująca byłam..a szkoda.

Brak ekip ogarniających ten temat. Drogowcy z ulic poznikali !  Największa dzielnica Istambułu - Fatih czyli historyczna dzielnica . Nie była na tyle oczyszczona by móc w miarę swobodnie chodzić. Turyści skakali między jeziorkami by jak najmniej się umoczyć. Dzielnica specjlanie nie oczyszczona ... w końcu wiadomo , że jest w rękach ( Akp partii politycznej poprawności 🤪😂) 

Opady śniegu stały się forum dla walk o tron pokręconej areny politycznej. Prezydent Turcji i jego partia kontra Prezydent miasta metropolii Istambułu Erkrem Imamoğlu.

Nagle Wojewoda ( urząd zasilany z partii prezydenta Turcji) wpierw podjął decyzję o wcześnjejszym zamknięciu Cysterny Teodozjusza . Ze względu na niesprzyjające warunku pogodowe. Ot tak to tłumaczono. Co ma piernik do wiatraka się pytam ? "Pocałowałyśmy klamkę " drzwi rozsuwnych. Następnie zakazał wylotów z IGA nowego lotniska! TYSIĄCE LUDZI UTKENĘŁO TAM NA 2 DNI. 

Zakazał wyjazdów autokarów rejsowych i wjazdu do miasta. Mało tego tylko lotnisko SAW po stronie Anataolijskiej ( azjatycka strona miasta) działało.

Ja byłam zmuszona wrócić do Izmiru bo miał fizykoterapeuta przyjść na wizytę domową dla mej Mamy. Pędzę na lotnisko by złapać ostatni tego dnia samolot o 23.55 i patrzę , że na ekranach wyświetlają jedne loty już odleciały a inne zostały odwołane. My oczy wlepione w ekran i czekamy co z naszym lotem.

Zaczynamy się odprawiać i nagle mówią, że mamy poczekać w zimnym rękawie przez 15 min w -4 C bo oni nie mają jasności sytuacji. Następnie wchodzimy na pokład tam przetrzymali nas do blisko godz. 01.00 ...już byśmy w Izmirze byli a tu wiadomość, że po blisko godzinie postoju mamy wysiadać . Nie wierzymy własnym uszom. Cóż to za teatrzyk.

Makabra! Okazuje się, że niskobudżetowe ( nie tak nisko) linie Turkish Airlines, Anadolu Jet. Nie dały rady ogarnąć sytuacji. Zostawili nas samych sobie. Powiedzieli nie ma wolnych miejsc  w hotelach nie ma też serwisów które by nas z tego zdup...przewiozły do centrum. Ludzie lecący transframi z różnych krajów i masa tych chcących się dostać do Izmiru zostaliśmy potraktowani okropnie olewajsko. Chaos i bajzel na kólkach.

Ostatecznie udało mi się wydostać z lotniska spowrotem do centrum. Śnieżyło niemiłosiernie. Walkę o taksówkę z 3 innymi klientami wygrałam ja.

Brak zorganizowania oraz chaos  odbił się na mnie głeboką traumą.

Zawisłam w jakiejś próżni na moment bo ani nie przygotowana na przymusowy pobyt ani mi to po drodze na tamten moment.

Cwani dyrektorzy hoteli podnieśli ceny i wielu turystów musiało to zdzierżyć. Jednak na lotnisku IGA Turkish Airlines rozdało ludziom kartony i  koce !  Ci sami co dzierżą tytuł najlepszego lidera wśród  lini lotniczych na świecie nie mogli pozwolić sobie na załatwienie ludziom noclegu w hotelach. 

Wielkie lotnisko nie ma obsługi , która  zadbała by o odśnieżenie pasu startowego. Takie mega lostnisko co to go podobno wg Prezydenta Turcji , Niemcy mieli Turkom pozazdrościć 😂😂👍 Faktycznie jest czego.

Lotnisko jest tak niebezpiecznie zlokalizowane , że w każdym monencie może się wydarzyć wypadek z ptakiem w roli głównej bo ten obiekt westchnień Niemców znajduje się na szlaku przelotowym ptaków migrujących!!!

Mało tego od samego początku nie ma tam bezpiecznego i niezależnego od pogody połaczenia metrem z resztą miasta. Taksówkarze i kierowcy z transferów powtarzali zawsze , że poczekamy  jak tylko spadnie dużo śniegu co wtedy. Śnieg odetnie dojazdy i wyjazdy. Faktycznie minęlo ok 2 lata od szybkiego otwarcia w wielkim pośpiechu otwierano IGA i proroctwa kierowców się w końcu ziściły.

 🤪🤪

1200 albo 1800 osób pozostawiono na lotnisku IGA bez jedzenia i picia ( drożyzna w sklepach) kosmos! Kiedyś p.Erdoğan powiedział, że będą zazdrościć Turcji tego lotniska nawet Niemcy. Nie wiem czego. Doprawdy!

Od Poniedziałku do dziś  kiedy to piszę tzn do 27 .01 nie mogliśmy się wydostać z piekielnego miasta.  Czułam się jak mysza która stara się znaleść wyjście z labiryntu a tym czasem miota się miedzy lotniakiem a dworcem autobusowym . Sprzedają mi bilety i odwołują wyjazdy!

1 noc spędziłam w hotelu a na kolejne które mogły nastąpić przytulił mnie mój dobry kolega. Jestem mu za to bardzo wdzięczna.

Opowiem Wam o tym  potem jak zostałam podjęta przez dalekiego znajomego . Znamy się z pracy.

 

Ciag dalszy opowieści" koszmar w megapolii "nastąpi.





2 komentarze:

Unknown pisze...

Agata Dziechciarczyk

Bałwanek

Sypie z nieba biały puch

Ty bałwanka z niego zrób.

Jedna kula, druga kula

I już bałwan z nami hula.


Czapka z garnka,

Nos z marchewki

Już bałwanek jest niekiepski.

Ty bałwanka także zrób

Nawet , gdy nie sypie puch .


Dla mojej
Kochanej Siostrzyczki
N I K I
dedykuje
ten wierszyk
Braciszek Boguś

niki pisze...

Dziękuje Ci baraciszku za komentarze i za to że jesteś. Mało tu konstruktywnych komentarzy ale te co są to mnie cieszą bardzo.Jakie to szczęśie , że jesteś!